Ga naar hoofdinhoud

Marknadsföringsstrategi och försäljning i Indien

IndiaConnected kan hjälpa företag ta fram en marknadsföringsstrategi och komma igång med försäljning i Indien.

Kontakta oss för en första konsultation
Marknadsföringsstrategi och försäljning i Indien

Hur kan du bäst marknadsföra dina produkter och tjänster i Indien? Vårt team hjälper dig att ta fram en skräddarsydd marknadsföringsstrategi för att positionera dina produkter och tjänster på rätt sätt på den indiska marknaden, både offline och online. Detta är en avgörande faktor för att bygga upp en relation med dina potentiella kunder, driva försäljningen och uppnå hållbar tillväxt.

 

Vi kan hjälpa dig med:
  • Identifiera din målgrupp och de digitala kanaler som passar dem
  • Utarbeta en smart strategi för sociala medier
  • Utvärdera och effektivisera din försäljningsprocess i Indien (från leadsgenerering till eftermarknad)
  • Analysera och förbättra hanteringen av kundrelationer under hela säljcykeln
Våra experter
Vipulansh Sharma
Vipulansh Sharma Head of Advisory
Deepmala Datta
Deepmala Datta Head of Business Development
Shashank Verma Head of Supply Chain Management
Guide för framgångsrik försäljning i Indien

Tillväxtutsikterna för Indien är enorma. Indien är ett av de få länder i världen vars ekonomi fortfarande växer med 8% per år, så det kommer att finnas många möjligheter det kommande decenniet. Men för att kunna dra nytta av denna växande marknad som ett internationellt företag måste du lära känna landet och den indiska konsumenten och anpassa din försäljningsstrategi till de lokala behoven och preferenserna.

I den här guiden ger vi dig en inblick i de steg som måste tas för att framgångsrikt starta och öka din försäljning i Indien. Från att förbereda din första exportleverans till Indien till att inrätta en solid eftermarknadsservice, kommer vi att vägleda och ge dig råd under hela din Indien-resa.Handleiding verkopen in India

Ladda ner försäljningsguiden här

Workshop: Branding och marknadsföring i Indien

Branding och marknadsföring fungerar ofta annorlunda i Indien jämfört med Europa. Under denna workshop kommer vi diskutera och gå igenom:

  • Insikt i din målgrupps köpbeteende.
  • Förståelse för det kulturella sammanhanget och dess relevans för branding och positionering.
  • Förståelse för budgetkrav för att uppnå dina försäljningsmål.

Våra experter är erfarna och vet vad som krävs för att nå rätt målgrupp i ett mångfacetterat land som Indien. Detta är viktigt för att säkerställa att du använder dina resurser på ett effektivt sätt. 

I slutet av workshopen kommer du att ha en solid utgångspunkt för din marknadsföringsstrategi som du kan börja implementera i Indien: antingen med ditt eget team eller under ledning av våra experter. Workshopen varar en halvdag eller en hel dag, beroende på behov.

Boka workshop
Twee zakenvrouwen werken aan hun marketing
Referenser
Få tips om hur du gör affärer i Indien
Prenumerera på vårt nyhetsbrev fullt av uppdateringar.

"*" indicates required fields

Vanliga frågor och svar

Nedan har vi listat de vanligaste frågorna och svaren om att komma in på den indiska marknaden. Läs alla frågor